Kagbeni 1 - Reisverslag uit Kāgbeni, Nepal van Floris Pol - WaarBenJij.nu Kagbeni 1 - Reisverslag uit Kāgbeni, Nepal van Floris Pol - WaarBenJij.nu

Kagbeni 1

Door: Floris

Blijf op de hoogte en volg Floris

25 September 2017 | Nepal, Kāgbeni

Gisteren in Pokhara een rustig dagje. Wat laatste boodschappen, geld uit de muur trekken (dat moest wel in drie keer met drie kaarten) en 's avonds uitgenodigd door Raju voor een maaltijd met zijn familie. Het enige spannende (voor enkelen onder ons) was het van het bagage gewicht tot onder de limiet van de vlucht naar Jomsom (15 kg incl. handbagage).

Vanmorgen om 6 uur ontbijt en dan naar het vliegveld. De eerste vlucht was net weg, maar tegen achten was het vliegtuigje weer terug en mochten we ons erin proppen. Gelukkig kwamen we er een half uurtje later weer uit. Het verschil was groot. In Pokhara was het war en bewolkt (bijna tropisch), in was het fris en zonnig, met prachtig uitzicht op de Dalaugiri. Eerst koffie (daar waren we wel even aan toe), kennismaken met onze sherpa (Ganesh) en de ponydriver (Brendra) en zijn pony's.

Dan de bergschoenen strakker aantrekken en daar ging de trekking beginnen. Drie uurtjes op redelijk vlak terrein door het wijdse dal van de Gandaka, met onderweg gember/Himalaya thee.
We deden het rustig aan, want als het bejaarde lichaam na zo'n vroegopdag ineens op 2857m aan de slag moet is enige prudentie gewenst.

Vanaf twaalf uur begon het steeds harder te waaien en we waren blij dat we een half uur later onze lodge bereikten. Tijd voor een goede lunch met vegetable noodle soep. Later op de middag werd de wind minder sterk en bezochten we het klooster en het oude gedeelte van Kagbeni. Het nieuwe gedeelte bestaat vooral uit lodges en restaurants, mar er zijn weinig leuke winkels. Jammer voor de shoppers onder ons.

Morgen naar Muktinath, heen met de jeep, terug lopen.

• 26 September 2017 - 16:58

Linde:

Mooie foto'. Ziet er al behoorlijk onherbergzaam uit!
    Zet m op met de trektocht.

• 26 September 2017 - 17:30

Jenny Brook:

Bedankt Floris. Het ziet er behoorlijk echt uit! Leuk om de familie van jullie gids te ontmoeten.
    Veel plezier! Liefs van jenny

• 26 September 2017 - 21:16

Ad:

Wat een fantastisch landschap met die prachtige Dhaulagiri. Het begint dan wel te kriebelen. Veel plezier in Mustang.

• 27 September 2017 - 10:06

Sjoerd En Tineke:

Tjonge, jullie over de tocht horen vertellen is heel wat anders dan de foto's zien! Prachtig, ik hoop dat jullie ervan genieten. liefs, Tineke

• 05 Oktober 2017 - 15:09

Kees En Arina:

Prachtig landschap en steile hellingen.