Kagbeni 2 - Reisverslag uit Ngarindembo, Kameroen van Floris Pol - WaarBenJij.nu Kagbeni 2 - Reisverslag uit Ngarindembo, Kameroen van Floris Pol - WaarBenJij.nu

Kagbeni 2

Door: Paul en Floris

Blijf op de hoogte en volg Floris

27 September 2017 | Kameroen, Ngarindembo

Ali had een slechte nacht (niet de eerste) en kondigde ’s morgens aan niet mee te gaan op de excursie naar Muktinath. Wij anderen gingen per jeep naar deze plaats (3880 m) met Boeddhistisch en Hindu heiligdom Muktinat (3880m). Lopend terug naar Kagbeni (3000m), zo'n 14 km vooral bergaf. In de volle zon ong. 25-30 graden met in de middag een harde wind met regelmatig een flinke stofwolk. Dit was de laatste test. Morgen gaan we echt het Upper Mustang gebied in. Ali voelt zich ook al beter. De lodges schijnen meestal iets luxer te zijn dan we hadden verwacht. We hoeven waarschijnlijk niet op een slaapzaal en douchen (of water uit een emmer over je hoofd gieten) schijnt soms ook te kunnen... wie weet misschien ook af en toe WiFi? Groetjes weer. We genieten echt!

• 28 September 2017 - 16:05

Henk, Anneke:

Ha Floris, Ali en groep,
    Mooi weer hebben jullie. Zo maar zicht op de besneeuwde toppen, dat treft. Dat Jomsom was vroeger ook al zo'n tochtgat, komt misschien door de diepte van die Kali Ghandaki kloof (als jullie daar teminste in de buurt zitten, want hoe ligt Kagbeni eigenlijk tov Jomsom?). Goed ook dat jullie inmiddels lekker ingelopen, ingevlogen, ingeponyd en in-gejeept zijn. Dan kan nu het serieuze werk beginnen! Maar wat een moderne tijden: luxe lodges, warme douches, internet. Onze herinneringen zijn zwaar achterhaald, dat is duidelijk.
    Zelf houden we ons hier verre van de Fuji en andere bergen. Stadsgewoel en cultuur, dat kan ook wel eens leuk zijn. Jullie een mooie tocht gewenst!
    Groeten, H&A

• 04 Oktober 2017 - 18:06

Wil V.d.Wijngaard:

Hallo stoere mensen. Wat ziet het er allemaal geweldig uit. Het wordt echt een prestatietocht hoor. Heb bewondering voor allen. Leuk nog even een bekend "sjaaltje" te zien op een foto. Denken jullie nog eens aan de GAC. Heel veel succes met het echte werk en heel voorzichtig aan hoor. En vooral ervan genieten. Ik ga zo de deur uit naar de gym bij Karin. Zal m'n buurmaatje Ali missen. Lieve groetjes voor allen van Jack en Wil

• 05 Oktober 2017 - 10:33

Stephanie:

Ha lieve hardlopers.Wat een spannende avonturen voor jullie,nu zullen jullie alweer een eind op weg zijn en hopelijk gaat alles goed! Heel leuk om op de hoogte te blijven over jullie reis! Ali weer beter? Heel veel succes,wij GACers denken en praten veel aan/over jullie!Voor allen een dikke succes knuffel. Stephanie

• 05 Oktober 2017 - 12:24

Karin De Bruijn:

Wat ziet het er allemaal leuk uit , en mooi en gezellig en inspannend!! Wat een conditie hebben jullie.
    Late reactie van mij, maar wij waren ook even weg. Geniet nog even. liefs Karin.